Sociale media gebruiken voor jouw bedrijf

Sociale media is vandaag de dag enorm belangrijk voor marketing. Het is belangrijk dat je hier als onderneming op inzet want je zal je klanten herinneren. Creëer dus content en deel het op je sociale mediakanalen maar vraag ook voor interactie!

Sociale media strategie

Toch is het belangrijk een strategie op te stellen voor het gebruik van sociale media want het is moeilijker dan je zou denken. Het is namelijk zo dat Facebook maar een aantal van uw posts zal tonen als je er geen budget aan besteed. En hoe meer volgers en likes je hebt, hoe minder personen de post zullen zien.

IKEA

Een voorbeeld: IKEA heeft 1 miljoen volgers voor een bepaalde actie. Ze kiezen ervoor geen budget aan deze post te besteden met als gevolg dat het organisch bereik nul is.

En jij als kleine onderneming?

Maar als je als kleine onderneming met bijvoorbeeld 150 volgers een post plaatst dan zullen al meer personen dit zien. Ik schat dat ongeveer 20-30 volgers de post zullen zien en het organisch bereik zal dus bijgevolg hoger zijn.

Hoe groter dat je wordt, hoe lager het organisch bereik.

Wat moet je dus doen? Veel posten zodat je gezien wordt en dat je relevant wordt. Bijkomend is het interessant om interactie op te wekken door bijvoorbeeld comments in de commentbox, likes, delen, … .

Dit is wel farming want het is op lange termijn. Als je hier vandaag mee begint zal je misschien binnen 6 maanden respons hebben.

We spreken in dit artikel wel over organische en produceren van content. En dus niet over adverteren! We gaan dus content creëren, branding, enzovoort.

Deel dit artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Gerelateerde posts