Hoe een schildersbedrijf extra leads genereerde [CASESTUDY]

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Marketing loopt heel simpel gezegd van het moment dat de potentiële klant u ziet tot wanneer hij een doorverwijzing heeft. Maar in het begin moeten er natuurlijk potentiële klanten gegenereerd worden en dat heet leadgeneratie.

In deze video bespreek ik een interessante case over een schildersbedrijf dat reeds 7 generaties lang actief was. Ze hadden in die jaren dus al heel wat bereikt.

Het enige marketingkanaal dat het schildersbedrijf gebruikte waren doorverwijzingen, met andere woorden, mond-tot-mondreclame. Deze soort reclame werkt tot op een bepaald niveau en dan zal het stagneren.

Het is dus belangrijk om in de marketing gebruik te maken van verscheidene elementen. In plaats van enkel doorverwijzing hebben we dan ook ingezet op de creatie van een website, generatie van online traffic en hier een hele case rond uit gewerkt.

Om concreet te zijn hebben ze voor de website gekeken naar de meerwaarde. Waarom moet de klant kiezen voor dat schildersbedrijf en niet voor een ander? We hebben dan een meerwaardeconcept gecreëerd. Hiermee bedoel ik dat we de belangrijke punten hebben uitgelicht. Zo hebben we hun engagement benadrukt, beter advies, bekwamer personeel, … .

De bezoekers van de website wisten op die manier meteen dat het schildersbedrijf echt een meerwaarde kon betekenen en er werden redenen gegeven om voor hen te kiezen.

Maar natuurlijk, er moesten ook nog mensen naar de website gelokt worden. Welke kanalen hebben we daarvoor gebruikt? Facebook posts, Instagram, LinkedIn en Google Adwords. Waarom? Om zo veel als mogelijk mensen naar de website te lokken.

Dit is dus een manier om potentiële klanten naar je website te lokken en hopelijk om te zetten naar waardevolechte klanten.

Meer artikelen

Online marketing

Hoe kan jij je onderscheiden van je concurrenten?

De markt is competitiever dan ooit dus het is belangrijk je te onderscheiden van de concurrentie. De beste manier om te tonen wie jij bent is door gebruik te maken van video’s. Deze video’s kan je dan delen op Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, je website, enzovoort.

Online marketing

Calculeer zeker deze kost in je online strategie

Heb je het al meegemaakt, je hebt een nieuw idee of je hebt een nieuw bedrijf opgericht en je maakt een prachtige website met alles erop en eraan. Je design is mooi, je SEO (Search Engine Optimization) zit goed, alles zit goed in elkaar. Maar dan…er komen geen klante.

Case study

Hoe een schildersbedrijf extra leads genereerde [CASESTUDY]

Marketing loopt heel simpel gezegd van het moment dat de potentiële klant u ziet tot wanneer hij een doorverwijzing heeft. Maar in het begin moeten er natuurlijk potentiële klanten gegenereerd worden en dat heet leadgeneratie.

In deze video bespreek ik een interessante case over een schildersbedrijf dat reeds 7 generaties lang actief was. Ze hadden in die jaren dus al heel wat bereikt.

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren