Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Hoe een schildersbedrijf extra leads genereerde [CASESTUDY]

Marketing loopt heel simpel gezegd van het moment dat de potentiële klant u ziet tot wanneer hij een doorverwijzing heeft. Maar in het begin moeten er natuurlijk potentiële klanten gegenereerd worden en dat heet leadgeneratie.

In deze video bespreek ik een interessante case over een schildersbedrijf dat reeds 7 generaties lang actief was. Ze hadden in die jaren dus al heel wat bereikt.

Marketingkanaal 

Het enige marketingkanaal dat het schildersbedrijf gebruikte waren doorverwijzingen, met andere woorden, mond-tot-mondreclame. Deze soort reclame werkt tot op een bepaald niveau en dan zal het stagneren.

Het is dus belangrijk om in de marketing gebruik te maken van verscheidene elementen. In plaats van enkel doorverwijzing hebben we dan ook ingezet op de creatie van een website, generatie van online traffic en hier een hele case rond uit gewerkt. 

Welke meerwaarde creëer jij? 

Om concreet te zijn hebben ze voor de website gekeken naar de meerwaarde. Waarom moet de klant kiezen voor dat schildersbedrijf en niet voor een ander? We hebben dan een meerwaardeconcept gecreëerd. Hiermee bedoel ik dat we de belangrijke punten hebben uitgelicht. Zo hebben we hun engagement benadrukt, beter advies, bekwamer personeel, … . 

De bezoekers van de website wisten op die manier meteen dat het schildersbedrijf echt een meerwaarde kon betekenen en er werden redenen gegeven om voor hen te kiezen.

Hoe genereer je leads?

Maar natuurlijk, er moesten ook nog mensen naar de website gelokt worden. Welke kanalen hebben we daarvoor gebruikt? Facebook posts, Instagram, LinkedIn en Google Adwords. Waarom? Om zo veel als mogelijk mensen naar de website te lokken.

Dit is dus een manier om potentiële klanten naar je website te lokken en hopelijk om te zetten naar waardevolechte klanten.

Meer artikelen

Ondernemen

Groeien, hoe doe je dat?

Als ondernemer zal je je al meerdere malen afgevraagd hebben wat de beste manier is om jouw bedrijf te laten groeien. Je wil verder gaan en bent klaar om de volgende stap te zetten, maar de vraag is natuurlijk hoe doe je dat?

Rock Your Business

RYB: De kracht van visualisatie

Velen onder jullie vragen zich waarschijnlijk wel eens af wat je nu net moet doen om jouw droom te verwezenlijken. Misschien wil je wel een kasteel, een groot stuk grond, veel tijd met familie, een nieuwe auto, een groot feest, enzovoort.

Rock Your Business

RYB: Hire slow, fire fast! Het ontslag en de aanwerving

Deze episode staat in het teken van het ontslag en hoe je dit kan vermijden door een goede aanwervingsprocedure. Het zijn nog steeds moeilijke tijden en we zitten in recessie. Als we de actualiteit volgen horen we dat grote bedrijven zoals Brussels Airlines heel wat medewerkers moeten laten gaan. Er is dus zeker een kans dat ook jij enkele personen zal moeten ontslaan. Dit is natuurlijk geen leuk gesprek en je moet dit niet doen zoals de illustratie.

Ondernemen

Wat is een business coach?

Een business coach is een persoon die jou helpt om op zoek te gaan naar de groei die jij langs de kant laat liggen. Hij of zij helpt jou bij jouw strategisch plan en zal helpen bij het opstellen van concrete en haalbare doelstellingen. Dit alles klinkt misschien niet moeilijk en je kan het misschien allemaal zelf, maar heb jij ooit al een groot sporter gezien zonder coach?

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren