Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Hoe een schildersbedrijf extra leads genereerde [CASESTUDY]

Marketing loopt heel simpel gezegd van het moment dat de potentiële klant u ziet tot wanneer hij een doorverwijzing heeft. Maar in het begin moeten er natuurlijk potentiële klanten gegenereerd worden en dat heet leadgeneratie.

In deze video bespreek ik een interessante case over een schildersbedrijf dat reeds 7 generaties lang actief was. Ze hadden in die jaren dus al heel wat bereikt.

Marketingkanaal 

Het enige marketingkanaal dat het schildersbedrijf gebruikte waren doorverwijzingen, met andere woorden, mond-tot-mondreclame. Deze soort reclame werkt tot op een bepaald niveau en dan zal het stagneren.

Het is dus belangrijk om in de marketing gebruik te maken van verscheidene elementen. In plaats van enkel doorverwijzing hebben we dan ook ingezet op de creatie van een website, generatie van online traffic en hier een hele case rond uit gewerkt. 

Welke meerwaarde creëer jij? 

Om concreet te zijn hebben ze voor de website gekeken naar de meerwaarde. Waarom moet de klant kiezen voor dat schildersbedrijf en niet voor een ander? We hebben dan een meerwaardeconcept gecreëerd. Hiermee bedoel ik dat we de belangrijke punten hebben uitgelicht. Zo hebben we hun engagement benadrukt, beter advies, bekwamer personeel, … . 

De bezoekers van de website wisten op die manier meteen dat het schildersbedrijf echt een meerwaarde kon betekenen en er werden redenen gegeven om voor hen te kiezen.

Hoe genereer je leads?

Maar natuurlijk, er moesten ook nog mensen naar de website gelokt worden. Welke kanalen hebben we daarvoor gebruikt? Facebook posts, Instagram, LinkedIn en Google Adwords. Waarom? Om zo veel als mogelijk mensen naar de website te lokken.

Dit is dus een manier om potentiële klanten naar je website te lokken en hopelijk om te zetten naar waardevolechte klanten.

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren