Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ken jij jouw cijfers?

Ken jij je cijfers? Weet jij waar je staat? Als ik je deze vraag 5 jaar geleden had gesteld was je antwoord waarschijnlijk ‘neen’ geweest. Waarom ‘neen’? Wel, je moest waarschijnlijk nog met je facturen naar de boekhouder om te weten te komen hoeveel winst je had gemaakt en wat de cashflow was. Maar vandaag de dag kan het natuurlijk anders door de digitalisering.

Financiële tools

Er zijn heel wat interessante tools zoals Yuki, Exact Online, Winbooks die ervoor zorgen dat je je cijfers continu bij de hand hebt. Als ondernemer is dat natuurlijk een droom want zo kan je weten wat voor een financiële impact een bepaalde actie heeft op de boekhouding.

Door gebruik te maken van deze tools zal je weten waar je staat en zal je de cijfers van je bedrijf kennen.

Maar, waarom moet je jouw cijfers kennen?

Wel, door continu je cijfers bij de hand te hebben zal je ze goed kunnen opvolgen. Hierdoor zal je niet een half jaar aan het werken zijn om er dan achter te komen dat je eigenlijk te weinig marge draait.

Het werkt enorm gemakkelijk! Je krijgt bijvoorbeeld een factuur of een btw-bonnetje want je bent op restaurant geweest. Je neemt je smartphone, je opent de app die daarvoor nodig is, je trekt een foto en je verstuurt het naar het boekhoudpakket. En hup, de informatie wordt verwerkt door de boekhouder of bediende.

Dus als ik één tip mag geven? Schaf één van deze tools aan en ken je cijfers!

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren