Hoe een schildersbedrijf extra leads genereerde [CASESTUDY]

Marketing loopt heel simpel gezegd van het moment dat de potentiële klant u ziet tot wanneer hij een doorverwijzing heeft. Maar in het begin moeten er natuurlijk potentiële klanten gegenereerd worden en dat heet leadgeneratie.

In deze video bespreek ik een interessante case over een schildersbedrijf dat reeds 7 generaties lang actief was. Ze hadden in die jaren dus al heel wat bereikt.

Marketingkanaal 

Het enige marketingkanaal dat het schildersbedrijf gebruikte waren doorverwijzingen, met andere woorden, mond-tot-mondreclame. Deze soort reclame werkt tot op een bepaald niveau en dan zal het stagneren.

Het is dus belangrijk om in de marketing gebruik te maken van verscheidene elementen. In plaats van enkel doorverwijzing hebben we dan ook ingezet op de creatie van een website, generatie van online traffic en hier een hele case rond uit gewerkt. 

Welke meerwaarde creëer jij? 

Om concreet te zijn hebben ze voor de website gekeken naar de meerwaarde. Waarom moet de klant kiezen voor dat schildersbedrijf en niet voor een ander? We hebben dan een meerwaardeconcept gecreëerd. Hiermee bedoel ik dat we de belangrijke punten hebben uitgelicht. Zo hebben we hun engagement benadrukt, beter advies, bekwamer personeel, … . 

De bezoekers van de website wisten op die manier meteen dat het schildersbedrijf echt een meerwaarde kon betekenen en er werden redenen gegeven om voor hen te kiezen.

Hoe genereer je leads?

Maar natuurlijk, er moesten ook nog mensen naar de website gelokt worden. Welke kanalen hebben we daarvoor gebruikt? Facebook posts, Instagram, LinkedIn en Google Adwords. Waarom? Om zo veel als mogelijk mensen naar de website te lokken.

Dit is dus een manier om potentiële klanten naar je website te lokken en hopelijk om te zetten naar waardevolechte klanten.

Deel dit artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Gerelateerde posts