Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Wat is een business coach?

Een business coach is een persoon die jou helpt om op zoek te gaan naar de groei die jij langs de kant laat liggen. Hij of zij helpt jou bij jouw strategisch plan en zal helpen bij het opstellen van concrete en haalbare doelstellingen. Dit alles klinkt misschien niet moeilijk en je kan het misschien allemaal zelf, maar heb jij ooit al een groot sporter gezien zonder coach?

Als jij een atleet van groot formaat wil worden zal je nood hebben aan ervaring, steun, een objectieve blik en de inzichten van een business coach. Je hoort me al komen, inderdaad, als zaakvoerder, ondernemer, CEO, … heb jij ook nood aan deze ervaring, steun, objectiviteit en inzichten. Waarom? Heel simpel, om jouw groei te maximaliseren en op zoek te gaan naar manieren om extra omzet te genereren. 

Business coach

Maar, wat als je de capaciteiten van jouw bedrijf al voor de volle 100% benut?

Think twice! Denk je echt dat je alle capaciteiten van jouw bedrijf al inzet en dat je reeds aan de top van jouw omzet zit? Nee, geloof mij, dit is niet zo. Ik verzeker jou dat je tot wel 33% groei laat liggen. 

Spijtig genoeg zit jij als zaakvoerder zo hard met je neus op het operationele dat je het gehele plaatje niet meer ziet waardoor je inderdaad denkt dat je jouw bedrijf voor de volle 100% benut. Het is dus belangrijk om eens van een afstand te kijken naar je onderneming en eens met een objectieve mindset jouw bedrijf te analyseren. 

En dit is nu net waar een coach jou bij kan helpen! 

Wat doet een coach? 

Een business coach heeft ervaring in verscheidene sectoren waardoor hij zich kan aanpassen aan de onderneming, situatie en doelen. Een business coach zal zijn cliënten stimuleren op het vlak van professionele alsook persoonlijke issues.

Een coach zal dus niet enkel advies geven en het gaat dus veel verder dan dat. Hij of zij zal helpen bij het laten groeien van jouw onderneming door jouw huidige situatie te analyseren, jouw beperkingen te identificeren en jouw standpunt ten opzichte van uitdagingen en obstakels te weten te komen. Aan de hand van de kennis die verworven zal worden zal hij of zij in staat zijn om een plan op maat op te stellen dat ervoor zal zorgen dat zowel jij als jouw bedrijf groeit.

Zoals ik zei geeft een coach dus niet gewoon advies. Een dialoog als deze komt dus niet voor:

Ondernemer: Ik heb een probleem, ik ben niet in staat om mijn klantenbestand te doen groeien. 

Business coach: Oke, zet in op marketing en dan komt dat wel goed. 

Het gaat dus veel verder dan dat! Je kan het zien als een relatie waar je eerst zal daten, dan samenwonen en daarna pas trouwen.

Een business coach gaat met jou op zoek naar een partnership dat streeft naar:
  • Te weten komen wat de cliënt echt wil
  • Een analyse naar de reeds geformuleerde doelen en hoe deze bijgestuurd kunnen/moeten worden 
  • Op zoek gaan naar de hoeveelheid groei dat de klant laat liggen
  • Samen een duidelijk strategisch plan met bijbehorende doelen opstellen
  • Ervoor zorgen dat men vanaf nu productief te werk gaat in plaats van altijd maar brandjes te moeten blussen

Samen met een business coach ga je dus voor een optimalisatie en maximalisatie van jouw onderneming. 

Business Coach

Leer van Jarno De Smet

Jarno komt uit een familie van ondernemers en heeft zelf nog nooit voor een baas gewerkt. Zijn hele leven draait om ondernemen. Zijn eerste bedrijf richtte hij op toen hij slechts 24 jaar was en op nog geen 2 jaar tijd draaide dit bedrijf autonoom. Meer dan 9 jaar later speelt het bedrijf nog steeds op topniveau mee. 

Hij kreeg van alle kanten vragen om andere ondernemers te helpen met hun onderneming. En dit deed hij dan ook waardoor hij als groeistrateeg aan de slag ging. Hij schoolt zichzelf tot op de dag van vandaag nog dagelijks bij en laat zich omringen door businessgoeroes zoals Tony Robbins, Jay Abraham en Brendon Burchard.

Tijdens een opleiding van Jarno De Smet moet je geen grote praat verwachten of enkel tips&tricks, nee, hij streeft naar het geven van coaching op maat van de klant. Hij heeft gesprekken met jou, leert jouw bedrijf kennen, analyseert waar jij momenteel staat en zoekt op basis daarvan naar opportuniteiten, maar hij zal er zeker niet voor terugdeinzen ook de valkuilen met jou mee te delen.  

Ten opzichte van andere coaches geeft Jarno De Smet opleidingen in eerder beperkte kring. Waarom? Het moet persoonlijk blijven en er moet tijd zijn voor iedereen zijn case. Elk bedrijf is anders n datgene dat voor het ene bedrijf werkt, zal niet persé voor jouw bedrijf werken. 

Wat maakt Jarno anders dan anderen?

We kunnen niet ontkennen dat er de dag van vandaag enorm veel coaches zijn en Jarno eigenlijk maar één van de zoveel is. Maar toch differentieert hij zich want hij is niet zomaar een coach, nee, hij is een groeistrateeg, de groeistrateeg. 

Waarom je voor Jarno moet kiezen is eigenlijk te verklaren in enkele korte punten:

  • Stel samen met Jarno jouw strategisch plan op tezamen met concrete en haalbare doelen
  • Zorg voor een stijging van jouw omzet tot 300% en houd op het einde van de rit meer over
  • Transformeer jezelf van een volger naar een echte leider 
  • Ga voor verandering door vanaf nu aan je bedrijf te werken in plaats van in je bedrijf 
  • Zorg ervoor dat jouw onderneming ook zonder jou kan, laat het autonoom werken

Veel mooie praat

Je kan nu denken dat dit alles mooie praat is en dat het bijna onmogelijk is om het te behalen. Bijkomend kan je ook denken dat dit nog maar eens mooie woorden zijn van een business coach die ervoor zal zorgen dat jouw bedrijf geoptimaliseerd en gemaximaliseerd zal worden. 

Misschien denk je zelfs dat iedereen vandaag de dag business coach kan worden en dat je er eigenlijk niet veel voor moet kunnen. 

Wel, laat me even deze vooroordelen weerleggen. 

1. Het is niet zo gemakkelijk om een business coach te worden daar waar je ervaring nodig hebt alsook voldoende training. Het zou heel gemakkelijk zijn als je tegen je cliënten zomaar iets kon vertellen, maar geloof mij het is belangrijk dat dit allemaal gegrond is. Zelf heb ik jaren ervaring en heb ik mezelf bijgeschoold bij grote namen zoals Tony Robbins. Dagelijks studeer ik ook nog ettelijke uren bij om ervoor te zorgen dat ik mijn cliënten met de nieuwste informatie kan coachen. Door mijn kennis en ervaring kan ik anderen helpen.

2. Het zijn dure opleidingen die zichzelf niet terugbetalen. Ook dit is zeker en vast niet waar! Ik verzeker jou dat een opleiding zal resulteren in het behalen van een omzetgroei die zal zorgen voor een hogere winst én je zal er zelf een hoger inkomen uit halen. 

Wat denk je? Interesse? 

Soms is het moeilijk om de hulp van een extern persoon in te roepen omdat je zelf natuurlijk jouw bedrijf door en door kent. Toch is het interessant om eens aan een extern persoon jouw situatie uit te leggen en hem of haar eens een kijkje te laten nemen in jouw onderneming. 

Business coach

Vandaag de dag zitten ondernemers zo diep mee in het operationele dat ze vaak de tijd niet meer hebben om ook eens na te denken over het strategische. Hierdoor werken ze elke dag enorm hard en zijn ze continu bezig, maar eigenlijk hebben ze op het einde van de week niet veel bereikt. Dit komt doordat ze dagdagelijks bezig zijn met het blussen van brandjes en dit zal hun natuurlijk niet echt verder helpen. 

Het is dus interessant om samen met een business coach op zoek te gaan naar hoe jij jouw bedrijf op strategisch vlak kan optimaliseren en hoe jij op zoek kan gaan naar die verborgen omzet. Door een frisse blik te krijgen op jouw onderneming zal je in staat zijn om te groeien en zal jij jouw plafond verhogen. 

Wat kan een business coach voor jou doen? 

Wel, misschien zou je beter de vraag stellen wat hij niet voor jou kan doen? Wel, een business coach kan zich volledig inleven in jouw onderneming en zal actief mee op zoek gaan naar ideeën, oplossingen, doelen, enzovoort. 

Je moet niet verwachten dat hij alles voor jou zal doen, nee, hij geeft de aanzet en dan is het aan jou! Aan jou om de kennis en ervaring die hij met jou heeft gedeeld om te zetten in de praktijk! 

Met wat kan een business coach jou dan concreet helpen? 

  • Jouw doelen concreet stellen 
  • Groeiplannen voor jezelf en jouw onderneming opmaken
  • Zorgen dat jouw bedrijf autonoom werkt
  • Zorgen voor een hogere omzet én meer winst
  • Helpen bij de opstart van een nieuwe onderneming
  • Het zijn van een klankbord in moeilijke tijden 

Hoe gaat het in zijn werk? 

Wel, eerst ga je samen met de business coach kijken naar jouw visie en hoe jij in het ondernemerschap staat, welke doelen stel jij voor jezelf voorop? Hierna is het belangrijk om te gaan kijken naar de onderneming en te analyseren waar de onderneming staat, welke opportuniteiten er nog zijn en wat de eventuele valkuilen zijn. Aan de hand van al deze informatie is het mogelijk om te gaan kijken wat jouw strategie naar de toekomst moet zijn om zo ervoor te zorgen dat je kan gaan groeien.

Natuurlijk is het mogelijk dat je niet wil groeien, maar ook dan is het interessant om te weten te komen hoe jij jouw bedrijf zo kan organiseren dat je kan gaan optimaliseren en maximaliseren. 

Nu concreet, hoe kan ik jou helpen? 

Wel, eerst wil ik stellen dat ik niet iedereen kan helpen. Als je denkt dat ondernemen alleen maar geld verdienen is, dan ben je bij mij niet aan het juiste adres. Ondernemen is een passie, het is werken aan persoonlijke ontwikkeling, het is een levenspad vol uitdagingen en boeiende avonturen. Je kan enkel rijk worden door succesvol te ondernemen. 

Voor dit alles zal je heel wat uitdagingen moeten doorstaan en zal je actie moeten ondernemen. Als jij niet bereid bent om je in te zetten en soms tot het uiterste te gaan, dan ben ik niet jouw man.

Als je dit wel wilt doen en je wilt er volledig voor gaan dan kan ik jou helpen. Tijdens een gratis strategiesessie zal ik met jou voor de eerste keer kijken naar waar je staat, wat de opportuniteiten zijn naar de toekomst toe en waar je zeker voor moet opletten. Je geeft mij als het ware een eerste blik achter de schermen. Ik analyseer jouw bedrijf als buitenstaander en ik zal dus ook een onbevooroordeelde mening kunnen vormen.

Hierna gaan we kijken hoe ik jou concreet kan helpen. Helpen kan ik op alle vlakken gaande van strategie, marketing, sales en management tot cashflow. Het is mogelijk dat je je marketing op punt wil zetten om zo meer leads te genereren of dat je wilt leren hoe je Facebook in je marketing kan implementeren, maar het kan ook zijn dat je geen klanten meer aantrekt of dat je denkt dat je je plafond bereikt hebt. 

Je ziet, ik kan mijn cliënten met alle zaken omtrent hun bedrijf helpen en jou dus ook! 

Heb je nu zoiets van: ‘Yes, ik wil ervoor gaan!’

Vraag dan zeker via onderstaande knop een gratis strategiesessie aan!

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren