Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

RYB: Communicatie met impact en leiderschap

Deze aflevering staat in het teken van Communiceren met Impact en leiderschap!

De ene PowerPoint is de andere niet

We beginnen met een korte analyse van de niet zo geweldige PowerPoint die getoond werd tijdens de persconferentie over de exitstrategie van de veiligheidsraad onder leiding van premier Sophie Wilmès.

communicatie

Ik geef enkele simpele regels die je in acht moet nemen tijdens het maken van een Powerpoint-Presentatie.

Houd deze 4 tips steeds in gedachten wanneer je moet presenteren:

1. Beperk de tekst op de PowerPoint

2. Zorg voor een voldoende groot lettertype

3. Onduidelijke en moeilijke grafieken zijn not done!

4. Bekijk eerst of de PowerPoint wel waarde zal toevoegen aan jouw verhaal

In het kort: Houd het simpel, een PowerPoint dient slechts ter ondersteuning!

Communicatie en leiderschap

Ten tweede heb ik het over het gebrek aan leiderschap. Als leider moet je in staat zijn om te motiveren, door op een correcte manier te communiceren. Je moet spreken met overtuiging!

Wat helpt er? De drie mandaten van leiderschap:

1. Zie de situatie zoals ze is.

2. Houd een visie voor de toekomst voor ogen.

3. Stel een concreet actieplan op!

Spreek als TED

De boekentip van deze week is: Spreek als TED van Carmine Gallo.

De TED-talks worden online meer dan een miljard keer bekeken, maar wat maakt die presentaties zo bijzonder? De presentaties zijn overtuigend, krachtig en blijven het publiek bij.

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren