Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

RYB: De Customer Life Cycle

Het is tijd voor de vijfde episode van #RockYourBusiness!

In deze episode zal ik het hebben over het belang van de customer life cycle, wat moet de klant ondernemen tot het moment dat hij jouw product actief zal gaan promoten?

We zitten nog steeds in de corona-crisis en meer ondernemers schakelen naar online. Maar toch hebben nog veel ondernemers te weinig kennis over hoe ze dit best aanpakken.

Bekijk hier de vierde episode van Rock Your Business!

Customer Life Cycle

De eerste fase is de ‘aware’ of bewustwordingsfase. De mensen moeten zich bewust worden van jouw bestaan. Hiervoor kan je verschillende kanalen gebruiken zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, enzovoort. Let wel op, in het begin zal jouw organisch bereik eerder laag zijn, het is dus interessant om ook wat te adverteren.

Hierna gaan de mensen zich engageren in de ‘engage’-fase. In deze fase gaat er geliked worden, comments gaan geschreven worden, je website wordt bezocht, ….

In de ‘subscribe’-fase wil je gegevens verzamelen door bijvoorbeeld inschrijvingen op whitepapers, video’s, enzovoort. Het is wel belangrijk om waarde te creëren voor de mensen.

De ‘convert’-fase bestaat uit het verkopen van goedkope goederen, om het vertrouwen te wekken bij de mensen. Dit moet je doen om ze verder te krijgen in de customer life cycle.

Vervolgens zijn de mensen excited en ze gaan misschien terug naar jouw sociale media of ze gaan naar de ‘ascend’-fase. In deze fase gaan ze een ladder beklimmen, hoe hoger ze staan op de ladder, hoe trouwer ze zijn.

Ze worden zo tevreden dat ze gaan praten over u in de ‘advocate’-fase.

Tot slot gaan ze jouw product/bedrijf promoten door bijvoorbeeld te praten over jou op sociale media.

Hoe?

Maar natuurlijk is het belangrijk na te denken over de ‘HOE’, want hoe ga jij de fases van de customer life cycle omzetten naar een strategisch plan?

The last dance

Documentairetip van de week: The Last Dance

Over Jarno

Jarno De Smet is een ondernemer “pur sang”. Geboren en getogen in een familie van ondernemers, is het ondernemen hem met de paplepel ingegeven. Zijn eerste bedrijf startte hij op zijn 24ste. Dit was in een mum van tijd een groot succes en behoorde tot de top van zijn sector. Vandaag begeleid hij ondernemers in diverse sectoren.

Hij werkt aan de hand van de 5 pijlers van ondernemen namelijk strategie, marketing, sales, management en cashflow. Door de processen te verbeteren, zal jouw bedrijf op een gestructureerde bedrijf groeien. Met als resultaat: meer omzet, meer winst, meer cashflow en een beter team zodat jij meer vrije tijd krijgt.

Meer artikelen

Ondernemen

Waarom je geen oester wilt zijn.

Waarom je geen oester wilt zijn. What doesn’t kill you makes you stronger. Als je als mens volop in het leven staat, dan wordt je

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren

Schrijf je nu in voor het Business Succes Blueprint event op 23 september!