Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

RYB: De Customer Life Cycle

Het is tijd voor de vijfde episode van #RockYourBusiness!

In deze episode zal ik het hebben over het belang van de customer life cycle, wat moet de klant ondernemen tot het moment dat hij jouw product actief zal gaan promoten?

We zitten nog steeds in de corona-crisis en meer ondernemers schakelen naar online. Maar toch hebben nog veel ondernemers te weinig kennis over hoe ze dit best aanpakken.

Bekijk hier de vierde episode van Rock Your Business!

Customer Life Cycle

De eerste fase is de ‘aware’ of bewustwordingsfase. De mensen moeten zich bewust worden van jouw bestaan. Hiervoor kan je verschillende kanalen gebruiken zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, enzovoort. Let wel op, in het begin zal jouw organisch bereik eerder laag zijn, het is dus interessant om ook wat te adverteren.

Hierna gaan de mensen zich engageren in de ‘engage’-fase. In deze fase gaat er geliked worden, comments gaan geschreven worden, je website wordt bezocht, ….

In de ‘subscribe’-fase wil je gegevens verzamelen door bijvoorbeeld inschrijvingen op whitepapers, video’s, enzovoort. Het is wel belangrijk om waarde te creëren voor de mensen.

De ‘convert’-fase bestaat uit het verkopen van goedkope goederen, om het vertrouwen te wekken bij de mensen. Dit moet je doen om ze verder te krijgen in de customer life cycle.

Vervolgens zijn de mensen excited en ze gaan misschien terug naar jouw sociale media of ze gaan naar de ‘ascend’-fase. In deze fase gaan ze een ladder beklimmen, hoe hoger ze staan op de ladder, hoe trouwer ze zijn.

Ze worden zo tevreden dat ze gaan praten over u in de ‘advocate’-fase.

Tot slot gaan ze jouw product/bedrijf promoten door bijvoorbeeld te praten over jou op sociale media.

Hoe?

Maar natuurlijk is het belangrijk na te denken over de ‘HOE’, want hoe ga jij de fases van de customer life cycle omzetten naar een strategisch plan?

The last dance

Documentairetip van de week: The Last Dance

Over Jarno

Jarno De Smet is een ondernemer “pur sang”. Geboren en getogen in een familie van ondernemers, is het ondernemen hem met de paplepel ingegeven. Zijn eerste bedrijf startte hij op zijn 24ste. Dit was in een mum van tijd een groot succes en behoorde tot de top van zijn sector. Vandaag begeleid hij ondernemers in diverse sectoren.

Hij werkt aan de hand van de 5 pijlers van ondernemen namelijk strategie, marketing, sales, management en cashflow. Door de processen te verbeteren, zal jouw bedrijf op een gestructureerde bedrijf groeien. Met als resultaat: meer omzet, meer winst, meer cashflow en een beter team zodat jij meer vrije tijd krijgt.

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren