Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

RYB: De Customer Life Cycle

Het is tijd voor de vijfde episode van #RockYourBusiness!

In deze episode zal ik het hebben over het belang van de customer life cycle, wat moet de klant ondernemen tot het moment dat hij jouw product actief zal gaan promoten?

We zitten nog steeds in de corona-crisis en meer ondernemers schakelen naar online. Maar toch hebben nog veel ondernemers te weinig kennis over hoe ze dit best aanpakken.

Bekijk hier de vierde episode van Rock Your Business!

Customer Life Cycle

De eerste fase is de ‘aware’ of bewustwordingsfase. De mensen moeten zich bewust worden van jouw bestaan. Hiervoor kan je verschillende kanalen gebruiken zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, enzovoort. Let wel op, in het begin zal jouw organisch bereik eerder laag zijn, het is dus interessant om ook wat te adverteren.

Hierna gaan de mensen zich engageren in de ‘engage’-fase. In deze fase gaat er geliked worden, comments gaan geschreven worden, je website wordt bezocht, ….

In de ‘subscribe’-fase wil je gegevens verzamelen door bijvoorbeeld inschrijvingen op whitepapers, video’s, enzovoort. Het is wel belangrijk om waarde te creëren voor de mensen.

De ‘convert’-fase bestaat uit het verkopen van goedkope goederen, om het vertrouwen te wekken bij de mensen. Dit moet je doen om ze verder te krijgen in de customer life cycle.

Vervolgens zijn de mensen excited en ze gaan misschien terug naar jouw sociale media of ze gaan naar de ‘ascend’-fase. In deze fase gaan ze een ladder beklimmen, hoe hoger ze staan op de ladder, hoe trouwer ze zijn.

Ze worden zo tevreden dat ze gaan praten over u in de ‘advocate’-fase.

Tot slot gaan ze jouw product/bedrijf promoten door bijvoorbeeld te praten over jou op sociale media.

Hoe?

Maar natuurlijk is het belangrijk na te denken over de ‘HOE’, want hoe ga jij de fases van de customer life cycle omzetten naar een strategisch plan?

The last dance

Documentairetip van de week: The Last Dance

Over Jarno

Jarno De Smet is een ondernemer “pur sang”. Geboren en getogen in een familie van ondernemers, is het ondernemen hem met de paplepel ingegeven. Zijn eerste bedrijf startte hij op zijn 24ste. Dit was in een mum van tijd een groot succes en behoorde tot de top van zijn sector. Vandaag begeleid hij ondernemers in diverse sectoren.

Hij werkt aan de hand van de 5 pijlers van ondernemen namelijk strategie, marketing, sales, management en cashflow. Door de processen te verbeteren, zal jouw bedrijf op een gestructureerde bedrijf groeien. Met als resultaat: meer omzet, meer winst, meer cashflow en een beter team zodat jij meer vrije tijd krijgt.

Meer artikelen

Ondernemen

Groeien, hoe doe je dat?

Als ondernemer zal je je al meerdere malen afgevraagd hebben wat de beste manier is om jouw bedrijf te laten groeien. Je wil verder gaan en bent klaar om de volgende stap te zetten, maar de vraag is natuurlijk hoe doe je dat?

Rock Your Business

RYB: De kracht van visualisatie

Velen onder jullie vragen zich waarschijnlijk wel eens af wat je nu net moet doen om jouw droom te verwezenlijken. Misschien wil je wel een kasteel, een groot stuk grond, veel tijd met familie, een nieuwe auto, een groot feest, enzovoort.

Rock Your Business

RYB: Hire slow, fire fast! Het ontslag en de aanwerving

Deze episode staat in het teken van het ontslag en hoe je dit kan vermijden door een goede aanwervingsprocedure. Het zijn nog steeds moeilijke tijden en we zitten in recessie. Als we de actualiteit volgen horen we dat grote bedrijven zoals Brussels Airlines heel wat medewerkers moeten laten gaan. Er is dus zeker een kans dat ook jij enkele personen zal moeten ontslaan. Dit is natuurlijk geen leuk gesprek en je moet dit niet doen zoals de illustratie.

Ondernemen

Wat is een business coach?

Een business coach is een persoon die jou helpt om op zoek te gaan naar de groei die jij langs de kant laat liggen. Hij of zij helpt jou bij jouw strategisch plan en zal helpen bij het opstellen van concrete en haalbare doelstellingen. Dit alles klinkt misschien niet moeilijk en je kan het misschien allemaal zelf, maar heb jij ooit al een groot sporter gezien zonder coach?

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren