Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Groeien, dat doe je zo!

Het is weer tijd voor een nieuwe episode van Rock Your Business! Deze week staat in het teken van groeien!

Exponentiële groei is echt niet iets dat enkel voorkomt bij start-ups die gesteund worden door investeerders. Nee, ook de typische Belgische kleine KMO kan groeien, mits de juiste strategie en begeleiding.

Aantal klanten verhogen

Door gebruik te maken van verschillende marketingkanalen is het mogelijk om leads te genereren. Deze marketingkanalen kunnen gaan van social media tot direct mailing, beurzen, persberichten, telemarketing, strategische partners enzovoort. Het is belangrijk om toch wel minimaal zes kanalen te benutten die leads genereren.

Natuurlijk is het wel van belang dat je deze kanalen correct gebruikt want enkele sociale mediaposts per maand zullen niet genoeg zijn. De kanalen moeten dusdanig geoptimaliseerd worden om zo leads te kunnen genereren.

Bijvoorbeeld als je gebruik maakt van sociale media is het interessant om met leadgeneratoren te werken waarbij je een whitepaper, e-book, enzovoort aanbiedt om zo, inderdaad, leads te genereren.

Als ondernemer is het interessant om eens stil te staan bij de vraag: ‘Hoe kan ik mijn aantal klanten doen stijgen met 10%?’.

Verhogen van de gemiddelde transactiewaarde

Wat kan je extra aanbieden zodat de gemiddelde transactiewaarde van jouw klant gaat verhogen? Er zijn verscheidene manieren die hierbij kunnen helpen zoals bijvoorbeeld een extra dienst, producten bundelen, korting voor grote hoeveelheden zodat de klant meer koopt, prijs opslaan, extra aanbod, betere marketing,… .

Belangrijk is wel om te blijven denken hoe jij als leverancier waarde kan toevoegen voor jouw klant.

“In elke sector vallen er wel manieren te bedenken om die transactiewaarde te verhogen”

Denk eens na hoe jij als ondernemer de gemiddelde transactiewaarde kan doen stijgen met zo’n 10%.

Meer herhaalaankopen

Hoe kan je ervoor zorgen dat je klanten vaker terugkomen? Het hoeft natuurlijk niet drastisch veel te zijn, maar zorg ervoor dat ze herhaaldelijk terugkeren.

Enkele goede voorbeelden hiervan zijn de luchtvaartmaatschappijen die gebruik maken van airmiles, garages die een dienstverlening aanbieden voor het herinneren aan de onderhouden, kortingen, klantenkaarten, enzovoort.

Denk eens na of jij als ondernemer de herhaalaankopen ook kan doen stijgen met zo’n 10%?

Groeien met …%

Als je dit uitrekent kom je op een exponentiële groei van maar liefst 33,3%!

Het is dus zo dat als je je nieuwe klanten kan verhogen met 10 procent, je de transactiewaarde kan laten stijgen met 10 procent en je de herhaalaankopen kan laten stijgen met nogmaals 10 procent je uitkomt op een groei van 33,3%.

Toch is dit natuurlijk allemaal gemakkelijker gezegd als gedaan! Het is aan te raden om tijd vrij te maken om uit het bedrijf te zijn en even strategisch na te denken. Stel jezelf eens de vraag: “Waar ben ik eigenlijk mee bezig?, Hoe kan ik mijn herhaalaankopen verhogen?, Is er überhaupt een manier om mijn transactiewaarde te verhogen?, enzovoort”. 

Als ondernemer zit je vaak niet in het operationele en ben je de gehele dag bezig met vanalles en nog wat, maar weet je op het einde van de dag niet wat je gedaan hebt. Het is daarom zeer belangrijk om voldoende tijd te nemen om aan jouw bedrijf te werken en op strategisch niveau na te denken zodat je in staat bent om jouw onderneming te doen groeien.

Boekentip van de week

Getting Everything You Can out of All You’Ve Got van Jay Abraham

groeien

Jay Abraham is een Amerikaans zakenmanager, conferentiespreker en auteur. Hij is een echte marketinggoeroe en staat bekend om zijn strategieën voor direct response marketing. 

Hij is eveneens de oprichter en CEO van de Abraham Group. Dit marketingadviesbureau specialiseert zich in het opmaken van groeistrategieën voor bedrijven. 

Vergeet zeker niet jouw gratis strategiesessie aan te vragen met Jarno De Smet! Tijdens deze sessie bekijken jullie samen waar jij nu staat, wat de opportuniteiten zijn naar de toekomst toe en voor welke valkuilen je zeker moet oppassen.

 

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren