Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Sociale media gebruiken voor jouw bedrijf

Sociale media is vandaag de dag enorm belangrijk voor marketing. Het is belangrijk dat je hier als onderneming op inzet want je zal je klanten herinneren. Creëer dus content en deel het op je sociale mediakanalen maar vraag ook voor interactie!

Sociale media strategie

Toch is het belangrijk een strategie op te stellen voor het gebruik van sociale media want het is moeilijker dan je zou denken. Het is namelijk zo dat Facebook maar een aantal van uw posts zal tonen als je er geen budget aan besteed. En hoe meer volgers en likes je hebt, hoe minder personen de post zullen zien.

IKEA

Een voorbeeld: IKEA heeft 1 miljoen volgers voor een bepaalde actie. Ze kiezen ervoor geen budget aan deze post te besteden met als gevolg dat het organisch bereik nul is.

En jij als kleine onderneming?

Maar als je als kleine onderneming met bijvoorbeeld 150 volgers een post plaatst dan zullen al meer personen dit zien. Ik schat dat ongeveer 20-30 volgers de post zullen zien en het organisch bereik zal dus bijgevolg hoger zijn.

Hoe groter dat je wordt, hoe lager het organisch bereik.

Wat moet je dus doen? Veel posten zodat je gezien wordt en dat je relevant wordt. Bijkomend is het interessant om interactie op te wekken door bijvoorbeeld comments in de commentbox, likes, delen, … .

Dit is wel farming want het is op lange termijn. Als je hier vandaag mee begint zal je misschien binnen 6 maanden respons hebben.

We spreken in dit artikel wel over organische en produceren van content. En dus niet over adverteren! We gaan dus content creëren, branding, enzovoort.

Meer artikelen

Klanten
Ondernemen

Hoe jij dichter bij jouw klanten kan komen

We proberen allemaal een nauwere relatie met onze klanten te ontwikkelen zodat we van hen als het ware fans kunnen maken. Deze fans zijn klanten die herhalend bij ons aankopen en die ons ook doorverwijzen naar anderen. 

Strategisch denken

Customer Journey: van prospect naar promotor

Misschien heb je al van de ‘Customer Journey’ gehoord, misschien ook niet. Toch is dit een enorm belangrijke flow die jij als zaakvoerder of marketeer zeker moet begrijpen alsook gebruiken. 

De customer journey is het proces dat vreemden doorlopen totdat ze klant worden en hierna zelfs jouw product gaan promoten waardoor ze andere vreemden kunnen aanzetten om ook de customer journey te doorlopen. 

HR

Stage in tijden van corona!

Bij Jarno De Smet De Groeistrateeg werken we graag samen met studenten. Ze hebben een frisse en andere blik op zaken, bieden ondersteuning en zijn mee met de nieuwste marketingrages. 

Enkele maanden geleden contacteerde Virginie ons, ze had haar stage moeten annuleren omwille van corona en was haastig op zoek naar iets nieuws want ja, daar was corona. Bij Jarno De Smet hebben we haar met open armen onthaald en ervoor gezorgd dat zij een leerrijke alsook leuke stage kon ervaren. 

Social Media

Social media: how to do it?

Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Vraag een gratis strategiesessie aan

Maak een afspraak voor een gratis strategiesessie. .

Jarno stelt tijdens een onlinemeeting gerichte vragen en brengt met jouw antwoorden je bedrijf in kaart.

Jij krijgt gratis tips om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Nadien bespreek je samen of je met deze Platinum Coaching Group sneller resultaat kan boeken met jouw bedrijf.

Klik op onderstaande button voor het maken van een afspraak.

Dit is de eerste stap om jouw onderneming te optimaliseren en maximaliseren