Hoe bouw je succesvolle samenwerkingen op? 10 tips voor succes!

Jarno De Smet
14 October 2024
[total_posts]

Social media: how to do it?

Jarno De Smet
13 July 2020
Social media is de dag van vandaag niet meer uit onze levens weg te denken. We gebruiken het voor verscheidene doeleinden gaande van afspreken met vrienden tot het bekijken van leuke filmpjes enzovoort. Het leuke aan social media is dat het een zeer lage drempel is waardoor het eigenlijk interessant is voor iedereen, dus ook voor bedrijven. 

Groeien, hoe doe je dat?

Jarno De Smet
25 May 2020
Als ondernemer zal je je al meerdere malen afgevraagd hebben wat de beste manier is om jouw bedrijf te laten groeien. Je wil verder gaan en bent klaar om de volgende stap te zetten, maar de vraag is natuurlijk hoe doe je dat?

Wat is een business coach?

Jarno De Smet
12 May 2020
Een business coach is een persoon die jou helpt om op zoek te gaan naar de groei die jij langs de kant laat liggen. Hij of zij helpt jou bij jouw strategisch plan en zal helpen bij het opstellen van concrete en haalbare doelstellingen. Dit alles klinkt misschien niet moeilijk en je kan het misschien allemaal zelf, maar heb jij ooit al een groot sporter gezien zonder coach?

Hoe kleine kmo’s met 33% kunnen groeien

Jarno De Smet
6 May 2020
Exponentiële groei hoeft helemaal geen privilege te zijn van start-ups die kunnen rekenen op investeerders met diepe zakken. Ook de typische Belgische kleine kmo kan sterk groeien, mits het juiste advies en een deskundige begeleiding.

De juiste positionering is cruciaal voor elke KMO

Jarno De Smet
29 April 2020
Wanneer blijkt dat het gros van je cliënteel uit prijsjagers bestaat, is het tijd voor actie. Geen kortingsactie welteverstaan, maar een ultieme wake-upcall. Kwestie van alle zeilen bij te zetten om van koers te kunnen veranderen. De belangrijkste reden waarom veel kmo’s de verkeerde klanten aantrekken, is immers het ontbreken van een goed marketingplan en een duidelijke positionering. Die zijn nochtans noodzakelijk, willen ze op lange termijn kunnen overleven in een sterk concurrerende omgeving.

“Eén van de grootste mythes over ondernemen is dat je veel moet werken als je veel geld wil verdienen”

Jarno De Smet
21 April 2020
“Veel ondernemers draaien lange dagen maar hun winst is niet evenredig met de tijd die ze in het bedrijf investeren. Waarmee ik maar gezegd wil hebben dat veel werken niet altijd gelijk staat aan efficiënt werken.” Aan het woord is Jarno De Smet, business consultant, marketing strateeg én zelf ook ondernemer. Met zijn gratis strategiesessie brengt hij de huidige situatie van bedrijven in kaart en raad hij aan hoe ze naar een hoger niveau kunnen evolueren. “Je moet ervoor zorgen dat je bedrijf harder werkt voor jou dan dat jij voor het bedrijf werkt”, zegt de Oost-Vlaming in een gesprek met Bloovi waarin hij dieper ingaat op de vijf pijlers van succesvol ondernemen.

“Ik wil werken aan mijn bedrijf, maar ik kom nu al tijd te kort”

Jarno De Smet
9 April 2020
Topondernemers nemen regelmatig de tijd om aan hun zaak te werken. Die tijd plannen ze in hun agenda in. Maar wat doe je als je agenda nu al overloopt? Hoe plan je tijd in om te werken aan je bedrijf?

Hoe doe je aan e-mailmarketing zonder te overdrijven?

Jarno De Smet
6 April 2020
Een onderdeel van contentmarketing is e-mailmarketing. Via de mailbox contact houden met mensen die ingeschreven zijn op je lijst is een heel goede manier om top of mind te blijven. Door nieuwsbrieven te sturen en tips te geven onderhoud je de relatie met mensen die aangegeven hebben dat ze op de hoogte willen blijven. Maar hoeveel keer mail je hen het beste?

Waarom je als ondernemer aan marketing moet doen – ook als je vies bent van reclame

Jarno De Smet
6 April 2020
“Is het echt nodig om als ondernemer, KMO of BVBA aan marketing te doen? Is dat geen weggesmeten geld?” Die vragen krijg ik regelmatig. Mijn antwoord is altijd: neen, want marketing is veel meer dan reclame maken zoals heel veel ondernemers denken. Aan marketing doen is de ultieme manier om mensen interesse te laten krijgen in je bedrijf en in wat je aanbiedt. Maar dan moet je het wel op een goede manier doen.

Waarom lanceren en jezelf positioneren hand in hand gaan

Jarno De Smet
6 April 2020

Start met strategisch denken

Jarno De Smet
27 March 2020
De zomer is de periode om alles rustiger aan te doen. Het gevaar bestaat dat ook in je onderneming alles rustiger wordt, vooral dan op vlak van cashflow. Dat is natuurlijk geen goede zaak. “Met een goede basis zorg je voor stabiliteit in je onderneming en een goede cashflow zodat je bedrijf kan groeien”, zegt Jarno De Smet.